söndag 20 november 2011

Må bättre på tio månader

Efter ett långt uppehåll i mitt bloggande så är jag nu tillbaka igen. Det har hänt mycket i mitt liv det sista året och även under en treårsperiod bakåt i tiden. Nu är jag i en fas av livet när jag mår ganska bra och trivs ganska bra med mitt liv. Men jag känner ändå ofta en otillfredsställelse, som om det är något som hela tiden saknas i mitt liv. Jag är aldrig riktigt nöjd. Det finns alltid en del av mig som återigen hamnar i en känsla av att det finns mer. Jag vill må bättre och känna mig mer glad, energifylld och tillfredsställd i mitt liv.

Därför har jag nu bestämt mig för att under tio månader jobba med olika områden av mitt liv. Områden som känns viktiga för mig. I alla dessa områden har jag sedan funderat över vad jag vill förbättra eller förändra för att känna en större glädje och tillfredsställelse inom just det området. Jag har skrivit ner allt och bestämt olika handlingar jag ska göra, olika sätt jag ska agera på för att må bättre inom det området av mitt liv.

Till min hjälp har jag all den kunskap som jag samlat på mig genom åren ifrån olika böcker i personlig utveckling, psykologi och min egen livserfarenhet. Nu ska jag använda mig av de kunskaperna på olika sätt och se om jag kan göra positiva förändringar i mitt liv.

Det jag vill åstadkomma inom de olika områdena är en ökad energinivå och en känsla av ökad glädje. Jag vill känna mer kärlek, tacksamhet, närvaro och meningsfullhet. Jag vill nå fram till en känsla där jag känner mig mer tillfreds med mig själv och med mitt liv. Varje månad jobbar jag med ett område i fokus men fortsätter också samtidigt med förra månadens arbete tills jag skapat nya vanor i mitt liv som omfattar alla områdena.

Varje dag ska jag skriva om det här i bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar