torsdag 11 november 2010

Glädje, tacksamhet och min inre trädgård

Efter mitt senaste svarta hål som mest hade sin orsak i min mycket jobbiga ekonomiska situation så har jag kommit ut igen med nya föresatser i mitt liv. Det har tagit ett tag att komma fram till dem. Oron och rädslan över hur jag ska få allt att fungera har legat som en ständig skugga över mig och sugit all energi ifrån mig.


Så nu har jag bestämt mig. Jag kan ha en jobbig livssituation och må dåligt eller jag kan ha en jobbig livssituation och ändå må bra. Valet är faktiskt mitt. Jag vet ju att det är så av egen erfarenhet så nu är det dags att börja leva efter det också! Det jag kan påverka kan jag jobba för att förbättra. Det är definitivt lättare att jobba för att förbättra om man mår bra.


Så från och med nu ska jag varje dag lägga allt mitt fokus på glädje och tacksamhet över allt fint i mitt liv. Jag ska fokusera på att förbättra det jag kan och släppa det jag inte kan påverka. Det är den enkla men svåra livsfilosofi jag ska försöka att göra mitt bästa för att leva efter nu.


Jag har under en tid gjort en meditation som innebär att man skapar en inre trädgård där man får vägledning från sitt högre jag eller vad man nu vill kalla det. Det har gett mig väldigt mycket i form av glädje och en känsla av inre ro och kärlek. Men det händer en hel del udda och lustiga saker där också.


Jag vill berätta om en händelse som kändes väldigt speciell. Jag satt vid mitt favoritträd i min inre trädgård efter att jag uttalat att jag ville ha vägledning kring arbete och ekonomi. Jag väntade på att min inre vägledare skulle komma. Plötsligt kände jag att något puffade mig på axeln. Jag vände blicken dit och fick se en elefantsnabel och när jag tittade upp såg jag den där Indiska guden som ser ut som en elefant och har flera armar. Jag tänkte att det här är för knäppt så jag ruskade av mig synen och sa att jag ville ha inre vägledning inte knasiga spratt. Och så försökte jag komma in i lugnet igen.


Det kom en annan vägledare i mer mänsklig gestalt och visade mig en vision av mig med mina barn som var lite äldre på ett ställe som såg ut som en bokhandel. Det fanns fullt av böcker med min bild på så jag förstod att det skulle föreställa en bokrelease kring mina böcker. Vi var uppklädda och stod som om vi skulle bli fotograferade.


Ett par dagar senare gick jag på bio och såg filmen "Lyckan, kärleken och meningen med livet". Jag hade läst boken för ett par år sedan och ville gärna se filmen. I filmen finns en sekvens när huvudpersonen som är i Indien tittar på en statyett av den Indiske guden som ser ut som en elefant. Ganesha fick jag då veta att den heter och att den undanröjer alla hinder. Jag hade glömt att jag mött Ganesha i min inre trädgård men mindes det nu när jag såg filmen.


Väl hemma googlade jag på Ganesha och fick veta att han är den som undanröjer hinder, står för framgång och äktenskaplig lycka men är också böckers och författares beskyddare...


Ikväll ska jag delta i en meditation som många ska göra samtidigt. En meditation för en bättre värld, för fred och harmoni och omtanke om naturen, miljön och varandra. Den 11/11 kl:11 pm (23:00) i 11 minuter ska vi meditera och fokusera på det tillsammans. Sedan ska vi göra samma meditation varje kväll vid samma tid i elva dagar.

Det vi väljer att fokusera på växer, och om vi är många som fokuserar på samma sak så händer det kanske en hel del. Så delta gärna du också och sprid det till andra som du känner så att vi blir fler. Här finns en länk om du vill veta mer eller delta:

http://www.newrealitytransmission.com/

Tänk på att dina tankar skapar känslor och handlingar som sprids till andra och som i sin tur sprids till andra...

Så även om du inte tror på ett kollektivt medvetande som kan förändras när många fokuserar på samma sak så kan du förändra i din egen värld som påverkar den stora.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar