söndag 21 november 2010

Tid att röja, skapa hörn och kanske mirakel

Idag har det varit en lugn dag hemma. Behövde tid för mig själv och för att ta hand om mitt hem så att jag trivs riktigt bra i det. Ibland är det så skönt att röja undan och städa. Jag kan riktigt känna hur energin kommer i rörelse och plötsligt går det lättare att andas och hjärta och själ känns lättare på något sätt.

Jag brukar göra iordning små hörn i rummet som inpirerar mig i de mål jag har inom olika livsområden. Det kan vara en bild, ett föremål eller ett levande ljus i den delen av rummet. Jag är intresserad av energier, av Feng shui och tillämpar det jag har lärt mig. Det innebär att när jag ser mig omkring i mitt hem så påminns jag om mina visioner i livet, blir inspirerad och mer medveten om vart jag är på väg.

Idag har jag också gjort iordning en visionstavla som nu hänger på väggen precis innanför min ytterdörr. En visionstavla är ett collage av bilder och text kring de mål jag vill uppnå. Det kan vara någon sak man vill äga men det kan också handla om relationer och kvaliteter i livet. Min visionstavla har både bilder som inspirerar mig och text som säger mig vad det är jag vill uppnå. Det finns även citat som inspirerar mig där.

Jag tror ju att vi med våra tankar kan skapa oss våra liv så jag väljer att omge mig med sådant som hjälper mig att fokusera på det liv jag vill leva nu och i framtiden. Jag tycker om ord som inspirerar så därför har jag en hel del sådana på mina väggar. Jag känner stor glädje när jag rör mig runt i mitt hem och känner inspirationen fylla mig. Det är ett sätt för mig att fylla mig med de tankar och känslor jag vill ha inom mig. Här är ett citat som finns på min visionstavla:

"There are two ways to live your life.
One is as though nothing is a miracle.
The other is as though everything is a miracle."

Albert Einstein

Jag väljer att leva som om allt är ett mirakel. Vilket väljer du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar