fredag 2 juli 2010

Välkommen till Tankeenergi!

Här kommer jag att skriva om sådant som intresserar mig, upplevelser från min vardag och annat som känns angeläget för mig att skriva om. Jag kommer framför allt att skriva om sådant som har med tankens kraft och energi att göra.

I mitt eget liv har jag sett vad tankens energi kan skapa. Jag vet att den kan skapa stress, ilska, frustration, sorg, separation och avståndstagande. Och jag vet att den också kan skapa glädje, harmoni, kärlek, meningsfullhet, känsla av samhörighet och närhet, empati och värme.

I mitt eget liv vill jag så mycket som möjligt lära mig att använda tankens energi för att känna mer och mer glädje, kärlek, meningsfullhet, gemenskap, harmoni, hälsa och energi. Och jag har lärt mig att jag kan påverka dessa saker själv genom mina tankar.

Andra människor vill vi ofta förändra för att vi då ska känna oss mer harmoniska, lyckliga och älskade. Vi kan framföra våra behov och vi kan be om det vi behöver, vi kan samtala med de som finns omkring oss. Men vi kan inte förändra någon annan om de inte själva vill.

Jag kommer att skriva kring dessa saker och annat som berikar mitt liv. Jag vill skriva om sådant som i vardagen ger glädje, kärlek, meningsfullhet, njutning och harmoni.

Jag kommer att skriva om djupare frågor såväl som ytligare nöjen. Framför allt kommer jag att skriva om sådant som jag själv funderar på, upplever, gör, läser eller pratar med andra om.

Jag hoppas att du som kommer hit ska få lite tankeenergi. Något som sätter igång någonting inom dig, berikar, inspirerar eller berör dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar